Over Touser

Touser is een platform over marketing en communicatie in de sectoren leisure, recreatie en toerisme. Ondernemers en medewerkers bij
toeristische en recreatieve bedrijven en organisaties worden lid van Touser om goedkoop, laagdrempelig en snel kennis te vergaren, support te
krijgen en up-to-date te blijven én met elkaar ervaringen uit te wisselen.

Het lidmaatschap is interessant voor iedereen die zich bezig houdt met de marketing en communicatie van een bedrijf of organisatie, zowel beginners als gevorderden. Tot de ledenkring van Touser behoren hotels, restaurants, campings, vakantieparken, wellness bedrijven, musea, attractieparken, dierentuinen, speeltuinen, uitgaanscentra, bedrijven met recreatieve activiteiten, recreatieve en toeristische steden en gebieden,
evenementenorganisaties, etc.

Touser is door Kansa online marketing communicatie BV opgezet, een bureau met marketing en communicatie professionals op alle online
fronten, van strategie tot en met techniek en uitvoering. Kansa is uniek in het hebben van de totale overview: full service en onafhankelijk. En net zoals bij Kansa zijn ook de Touser leden geen nummer. De persoonlijke aanpak staat bij elke vraagstelling voorop. Dit zijn vragen op het gebied van:

  • strategie
  • het ontdekken van de 'Wow-factor';
  • de creatieve vertaling van de 'Wow-factor';
  • de bepaling van doelgroepen en markten;
  • het bereiken van doelgroepen, offline en online;
  • het meten van alle inspanningen;
  • het optimaliseren van je conversies (bepaalde doelen).


Voor alle leden van het Touser platform staat de kennis en ervaring van de meer dan 30 professionals in het Kansa team, ter beschikking. Zij geven de Touser leden antwoord op uiteenlopende vragen. Touser leden stellen brede vragen, maar ook korte specifieke vragen op het moment dat ze even vastlopen:

Voorbeelden van brede vragen gesteld aan Touser:

  • Wat moet ik doen om hoog te scoren in de Google zoekmachine?
  • Welke media (online en offline) kan ik het beste inzetten?
  • Al die inspanningen, heeft het wel effect? Hoe meet ik dat?
  • Hoe kan ik opboksen tegen de grote jongens met de mega budgetten?
  • Hoe ga ik om met slechte reviews?
  • Die Leisure Leefstijlen? Welke zijn dat en waar kan ik me het beste op richten?
  • Welke content (inhoud) zet ik op mijn site en op social media?
  • Hoe zet ik een zinvol dashboard op in Google Analytics?
  • Hoe moet mijn site eruitzien om aantrekkelijk te zijn voor mijn doelgroep?
  • Hoe maak in interessante e-nieuwsbrieven?
  • Is het zinvol voor mij om Google Adwords in te zetten en hoe doe je dat?
  • Adverteren op Facebook? Wat is er allemaal mogelijk?
  • YouTube en zinvolle filmpjes, wat haal ik eruit?
  • Mijn website is niet te lezen op een mobiel. Hoe belangrijk is dat voor mij?
  • Hoe weet ik waar mijn doelgroep zich online bevindt?
  • Hoe bereik ik de dagrecreant die voorbij komt wandelen of fietsen?
  • Hoe zoekt de doelgroep naar mijn dienst of product en hoe kan ik daarop inspringen?
  • LinkedIn, is dat iets voor mij?
  • Google Plus, waarom zou ik daar aan meedoen?
  • Pinterest, Instagram, SnapChat, heeft het zin voor mij?

Voorbeelden van korte specifieke vragen gesteld aan Touser:

  • Wat is een metatag en waar vul ik die in?
  • Ik krijg in Google Analytics de resultaten van Facebook niet te zien. Hoe los je dat op?
  • Waar kan ik snel ontdekken of ik dubbele benamingen op mijn site gebruik?
  • Ik moet mijn site bij Google verifiëren, maar kom niet verder, hoe moet dat?
  • Er staan allemaal oude foto's op Google, hoe haal ik die eraf?
  • Een sitemap maken, hoe doe je dat?
  • Een Facebook pixel? Hoe maak ik die?
  • Er komt veel spambezoek op mijn website. Hoe blokkeer ik dat?
  • Welke zoekwoorden zijn voor mij de beste?
  • Mijn Adwordscampagne scoort niet goed. Wat is daarvan de oorzaak?
  • Slechts weinig mensen liken mijn posts, waarom is dat?
  • Wat is een landingspagina en hoe zet je die op?
  • Hoe kan ik nagaan of mijn site wel snel genoeg is?

Waarom Touser?

Het idee voor Touser is ontstaan vanuit de vele online trainingen en workshops die Kansa geeft aan toeristische en recreatieve ondernemers in Nederland en de grensgebieden Duitsland en België.
 
Voor MKB ondernemingen in de recreatieve en toeristische sector is het van essentieel belang vindbaar te zijn, op de juiste momenten in beeld te komen én middels beleving de juiste snaar te raken bij de doelgroep.  Dat valt in deze tijd niet mee. De internettechnologie gaat snel vooruit, Google is elke dag in beweging evenals alle social media kanalen en ook sites en app’s zijn trendgevoelig. Klanten bewegen zich over alle kanalen en zijn lastig te vinden en binden.
 
En jij als ondernemer of medewerker marketing of communicatie? Jij vraagt je af waar je de kennis, de tijd én het geld vandaan moet halen om bij de tijd te blijven. Dat kun je niet alleen, maar wel samen. Door binnen het Touser Platform kennis te delen en te vergaren. Met een team van professionals achter de hand voor alle support. Word vandaag nog lid!